CIJFERS&WEETJES

Twijfel je nog of de Libelle Zomerweek interessant is voor jou of jouw merk? Laat je overtuigen door de feiten! Onderstaande cijfers kunnen als leidraad gebruikt worden. Deze cijfers komen uit het onderzoek van Libelle Zomerweek 2018.

 

De Libelle Zomerweek…

  • duurt 7 dagen: van donderdag 23 t/m woensdag 29 mei. Dit jaar opent de Zomerweek op een donderdag, voor de meeste mensen de dag waarop het salaris wordt gestort en er lekker geshopt kan worden
  • vindt plaats aan het Almeerderstrand in Almere
  • wordt bezocht door circa. 82.000 vrouwen in de leeftijd 30+
  • biedt ruimte aan ongeveer 400 exposanten
  • biedt meer dan 15.000 workshopplekken aan de bezoekers
  • heeft ieder jaar een ander thema dat op het hele terrein en in de tenten merkbaar en voelbaar is. 2019 staat in het teken van de Tropical Party!
  • is ieder jaar een onvergetelijke belevenis vol modeshows, artiesten, metamorfoses, proeverijen, ontmoetingen met politici en Libelle-
  • columnisten, interviews en nog veel meer!
  • staat bekend als het gezelligste feestje van ons land!
  • staat bekend om de uitstekende organisatie, de positieve beleving en het waardevolle één-op-één contact met een eerlijke feedback.

Over de bezoekers:

  • 99% is vrouw
  • 3 generaties vrouwen in de leeftijd 25-75 jaar
  • Ze besteedt gemiddeld € 83,- per dag, exclusief entree, eten & drinken en reiskosten (99% koopt gemiddeld 3 artikelen)
  • 5,9 uur is de gemiddelde bezoekduur, 60% blijft langer dan 6 uur
  • De bezoekers komen uit het hele land
  • 53% heeft thuiswonende kinderen, 10% woont alleen
  • 73% heeft betaald werk, 18% nu even niet (40% werkt in de gezondheids- en welzijnszorg)
  • 73% zegt volgend jaar weer te komen

De bezoeker geeft de Zomerweek het rapportcijfer 8,1!

Dit maakt de Libelle Zomerweek uniek!

  • Je kunt je doelgroep ‘live’ ontmoeten
  • Je kunt je merk en product onder de aandacht brengen bij 82.000 vrouwen en potentiële kopers van je product!
  • Je profiteert van het gigantische mediabereik van Libelle en Sanoma. Libelle bereikt per maand meer dan 4,3 miljoen vrouwen.
  • Bezoekers kunnen je product of dienst live uitproberen, voelen, zien, beleven en vergelijken in een sfeervolle en dynamische omgeving.
  • Door je aanwezigheid in het hart van de doelgroep verhoog je je naamsbekendheid.
  • De conversiekracht van Libelle is bewezen groot en ook de bereidheid tot activatie is groot.
  • Je merk of product presenteren op een event levert potentiële klanten een positieve ervaring op, wat zorgt voor loyale klanten (bron:
  • Impact van evenementen door marktonderzoeksbureau Validators 2016)

Wil je meer informatie over de Libelle zomerweek? Neem even contact met ons op, dan helpen we je graag verder!